Marantz Consolette zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz Consolette zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Rolibert 26-01-2015

Werkelijk schitterend geluid en prachtig vormgegeven. Van het geluid dat deze Marantz produceert ben ik nog steeds onder de indruk. Vult ook makkelijk een grote kamer. Maar wat een gebruiksonvriendelijk ding is het verder. De verbinding valt regelmatig weg. De installatie was ingewikkelder dan nodig en de app ziet er niet uit en werkt voor geen meter. Gelukkig is die app trouwens helemaal niet nodig. Ik heb absoluut geen spijt van de aankoop, omdat het geluid prima is. Maar ik stoor me nog wel regelmatig aan de gebruiksonvriendelijkheid.

Aronspa1 15-07-2014
Geschreven voor: Marantz Consolette zwart

Zelden een apparaat gehad dat zo gebruiksONvriendelijk was om aan te sluiten. Een maand in bezit en ongeveer vier uur bezig geweest om het apparaat in mijn netwerk aan de praat te krijgen. Vanmorgen ineens weer "geen netwerk". Ben nu alweer dik een uur bezig en het ding doet het nog steeds niet. Wat een drama apparaat is dit!!! Duurzaamheid kan wel eens een erg laag cijfer worden. Als het me niet lukt om internetradio te horen vandaag gaat ie van zes hoog naar beneden. En niet met de lift!

jqm1969 01-11-2014

Heb hard moeten lachen om je review. Ik heb hier een Denon Portable (zelfde firma) staan en herken precies je frustratie. Is er iets dat jij inmiddels hebt geprobeerd waardoor het nu wel werkt? Anders ga ik ook overwegen om dat ding vanaf de derde etage op de straat te gooien.

JHM 04-01-2014

Ik was al een tijd opzoek naar een sounddock om muziek van mijn computer (Spotify) te streamen. De Consolette was bij Hi-Fi corner de dagaanbieding voor 250,- euro. Ik bezit geen Iphone, Ipad of geschikte Ipod. Het apparaat is speciaal ontwikkelt voor deze eerder genoemde, dit staat ook op de verpakking. Na wat onderzoek las ik dat gebruikers die geen Apple producten bezitten problemen ervaren met het aansluiten. Ik twijfelde maar voor 250,- euro kon ik dit premium sounddock niet laten liggen dus heb ik de som op de proef genomen.

Na een aantal pogingen lukte het weliswaar het apparaat via wifi aan te sluiten op mijn PC maar ik kreeg geen muziek gestreamd. Meer dan internetradio via de 6 voorgeprogrammeerde zenders kreeg ik er niet uit. Ontzettend vervelend daar ik dit dock speciaal gekocht heb om mijn Spotify muziek te streamen.

De moed niet opgegeven en na wat googlen het apparaat toe kunnen voegen aan mijn thuisnetwerk. Ik kon muziek via windows media speler spelen, maar enkel opgeslagen muziek en geen Spotify. Na nog meer googlen Jamcast gedownload wat een DLNA plugin muziek kan streamen. De virtuele soundcard van van Jamcast via Windows media player aan de consolette gekoppelt en eindelijk kon ik Spotify streamen.

Het aansluiten was een heel karwei, maar het geluid is geweldig!

Als je een Apple gebruiker bent zou het aansluiten van de Consolette zo gepiept moeten zijn.

Mocht je geen Apple gebruiker zijn en het apparaat aan willen sluiten, of dezelfde problemen hebben met het aansluiten, probeer de volgende stappen:
1. Sluit de Consolette aan via wi-fi (dit moet lukken via bijgeleverde handleiding)
2. Voeg de Consolette toe aan je thuisnetwerk
3. Installeer Jamcast (als je muziek via een internetdienst wilt streamen)
4. Open Windows Media Player en check of Windows Media Player de consolette herkent (rechts boven)
5. Je kunt nu je muziekbestanden afspelen door ze toe te voegen aan de Consolette. Als je wilt streamen lees verder:
6. Koppel je virtuele soundcard van Jamcast. Links onder 'other libraries' zie je Jamcast. Jamcast->Playlists->Virtual Soundcard->rechtermuis en voeg 'Virtual Soundcard' toe aan de consolette.
8. LET OP dat je de Consolette op 'Internet Radio' hebt staan om te streamen (niet op Idevice).
9. Klaar!

Als je op zoek bent naar een sounddock met een premium geluid zoek dan niet verder. De Consolette levert beter geluid dan een gemiddelde 5.1 set of soundbar. Lees de reviews van experts en gebruikers over dit product.

Rinkel20 28-03-2013
Geschreven voor: Marantz Consolette zwart

De Consolette (lekker truttige naam) heb ik nu een week in mijn bezit.
De eerste installatie ging vrijwel vlekkeloos. Via WPS werd de router snel gevonden en was de WiFi verbinding een feit. Maar na een paar dagen was de verbinding zomaar verbroken en met geen mogelijkheid meer te herstellen. Gelukkig zijn er meerdere mogelijkheden om draadloos te verbinden en bedraad kan ook. Het heeft me uren studeren in de gebruiksaanwijzing gekost om het ding weer draadloos aan de praat te krijgen.

Een enorm voordeel is dat de Consolette drie functies verenigt: internetradio, airplay en apple dockingstation (alleen oude 30pins connector!)
Er zijn ook drie bedieningsmogelijkheden: op het apparaat zelf, afstandsbediening en een iphone app. De laatste vind ik het handigst, al zou het zoeken naar internetradiostations nog wel wat beter kunnen.
Je kunt presets instellen, maar die kan je geen naam geven.

Tegenvaller is de hoge prijs, maar het genot van de prachtige geluidsweergave is dat zeker waard.